Hjem  
 
ForsidenStorytellingReferanserOm oss






I følge eventyrsamlingen 1001 Natt» reddet visirens datter Scheherazade livet ved å fortelle den persiske kongen Shahryar nye historier hver natt. Selv om dette skjedde for over 1200 år siden, er sprengkraften i gode historier like sterk i dag.


La kundene få høre dine gode historier. Gode historier er ditt beste markedsføringsvåpen; ganske enkelt fordi gode historier alltid skaper oppmerksomhet og gjør folk interessert i hva du har å si. Gode historier engasjerer, skaper sympati og forbedrer omdømmet. Dette fører til økt lojalitet og større salg; rett og slett fordi kundene dine er som folk flest: De handler helst hos dem de kjenner, som de er trygge på og som de liker.

Gode historier sørger altså for at du blir bedre likt. Og dette med å bli bedre likt, er jo nettopp hva all markedsføring handler om. Derfor er gode historier så effektivt markedsføringsvåpen.

Men hva er en god historie?
Den kan være så mangt: Gode historier finner du i eventyrene, i mytene og i spennende fortellinger om noe folk har opplevd. Men du finner dem sjelden i fagbøker om fysikk eller matematikk. For de fleste av oss er nå engang slik skapt, at vi både liker og husker bedre eventyrene om Askeladden, enn kompliserte matematiske formler.
Så én ting har altså de aller fleste gode historier til felles: De handler om mennesker, ikke om ting!

Det finnes mange gode historier hos deg også
Vi påstår at det finnes gode historier i alle bedrifter. Alle har noe interessant å fortelle om sine erfaringer, spesialiteter, problemløsninger, økonomi, stabilitet, historiske hendelser etc. Og når dette publiseres, vil de føre til betraktelig forbedring av bedriftens kunnskap ute hos nåværende - og potensielle - kunder. Gode historier er altså effektive merkevarebyggere.

I Brand Communication bruker vi to byggeklosser for å finne frem til de gode historiene for kundene våre:

1. Få frem produktets- og organisasjonens «sjel».
Denne sjelen ligger i egenskapene hos dem som jobber der. Historier om deres profesjonelle og menneskelige egenskaper er langt mer engasjerende og interessant enn publisering av kalde, tekniske data.

2. Vi lar de involverte være det entusiastiske talerøret.
Her kan det være medarbeiderne i bedriften som får uttale seg; slik som gründeren, ledelsen, forskerne, produktutviklerne, selgerne, lagerfolkene eller andre ansatte. Det avgjørende er at de brenner for bedriften og jobben sin, og har noe interessant å komme med.
Et effektivt talerør kan også være kunder og brukere av bedriftens tjenester, eller leverandører og produsenter, eller forhandlere og andre samarbeidspartnere.

 


 






Brand Communication AS

Hoffsveien 65 A
0377 Oslo

Telefon  
Thomas:
Siv Anita:
95 23 64 10
47 37 60 66

post@brandcom.no
www.brandcom.no