Hjem  
 
ForsidenStorytellingReferanserOm oss







 

Flyplassmagasin for Moss lufthavn Rygge
To punkter var sentrale for oss da vi takket ja til å overta det redaksjonelle ansvaret for Moss lufthavn Rygges magasin FLYING START:
For det første var målet med magasinet å styrke flyplassens emosjonelle verdi og slagord: «Det skal være gøy å fly fra Rygge».
For det andre skulle magasinet spille på lag med alle andre markedstiltak rettet mot passasjerene.
Vi har derfor satset på å lage et magasin av høyverdig kvalitet, spekket med lesevennlig, spennende og interessant stoff. Artikler og reportasjer er spesielt tilpasset de reisende som ofte tilbringer timer på flyplassen før avgang, og har derfor behov for interessant tidtrøyte.
Vi synes vi har lykkes godt med dette nye konseptet for FLYING START. Vi har i alle fall fått mye ros, både fra ansatte og de reisende på Moss lufthavn Rygge.

     
  Nyhetsbrev for Haugen-Gruppen Wine & Spirits
Haugen-Gruppen Wine & Spirits (HGWS) er en avdeling i Haugen-Gruppen AS – en av Norges største importører av mat og drikke relaterte varer. Brand Communication har samarbeidet med HGWS siden 2013 og utarbeidet en rekke markedsføringstiltak for avdelingen som annonser, invitasjoner/oppfølgning events, katalog og nyhetsbrev. Sistnevnte virkemiddel publiseres kvartalsvis og inneholder opptil 10 nyheter fra avdelingens virksomhetsområder.
     
  Kundemagasin for Oras AS
Oras er en av Norges ledende VVS entreprenører med nesten 800 ansatte og en omsetning på over 1 milliard kroner.
Selskapet har stått bak VVS arbeider på mange storprosjekter rundt om i Norge som bl.a. Ahus på Lørenskog, Postens godsterminal, DNB og KLP bygningene i Bjørvika, Sentralsykehuset i Nordland, Statoil bygningen i Oslo og Bergen samt Oslo Lufthavn Gardermoen. Sistnevnte prosjekt er det siste i rekken av storprosjekter og skal ferdigstilles i 2017.
Kundemagasinet til Oras utgis hvert kvaratl og inneholder historier om prosjekter, fagområder og kompetanserike medarbeidere. Magasinet distribueres til selskapets kunder og ansatte. Opplaget er 3000 eks. Magasinet er en viktig markedskanal for Oras.
     
 

Kundemagasin for Heidenreich AS
Tradisjonsrike Heidenreich AS ble grunnlagt i 1904 og er idag en av landets største rørgrossister med en årlig omsetning på rundt 1 milliard kroner.
Som grossister flest, markedsfører Heidenreich produkter fra en rekke leverandører. De samme produktene er også tilgjengelige hos Heidenreichs konkurrenter på det norske markedet. For å tiltrekke seg kunder, sørger Heidenreich for å ha et stort og rikholdig varesortiment på avdelingene sine rundt omkring i landet. Dessuten består organisasjonen av dyktige, serviceinnstilte fagfolk som samvittighetsfullt følger opp kundene, bistår dem i anbudssituasjoner, løser problemer og gir gode råd.
Slikt blir det gode historier av, og de publiseres i Heidenreichs kundemagasin HEI; gjennom dybdeintervjuer, prosjektreportasjer og kundeportretter. Dette er historier som bidrar til å bygge Heidenreichs merkevare og bedre omdømmet hos kunder og forbindelser.
HEI utkommer 2 - 4 ganger i året i et opplag på 10 000 eksemplarer, og er idag blant selskapets viktigste markedskanaler.

     
  Kampanje for Plumbo overfor rørleggere
Plumbo har lenge vært uglesett i VVS-bransjen: For det første på grunn av en totalt feilaktig myte om at Plumbo skader avløpsrør i plast. For det andre fordi Plumbo har forårsaket forsteining i rør. Og endelig fordi VVS-bransjen inntil nylig var eneforhandler av et konkurrerende produkt; og derfor anbefalte dette.
Vi brukte Plumbos messestand på VVS-dagene 2012 for å skape oppmerksomhet og engasjement hos målgruppen. Her arrangerte vi konkurransen «Hvem blir Norges nest beste avløpsåpner», hvor rørleggerne skulle bruke kortest mulig tid på å krype og puffe en propp gjennom et rør på 6 meter. Dette ble en heidundrende suksess. Over 200 rørleggere kjempet om premien som var en fotballreise for to.
Vi hadde også kontaktet og intervjuet Norges ledende plastrør-produsenter. Det viste seg at ingen av dem hadde hørt om rørskader forårsaket av Plumbo, så dette ble tydelig kommunisert på messestanden: På plakater, brosjyremateriell og av Plumbos egne folk.
Her ble de messebesøkende også forklart at forsteining i rør er forårsaket av feil bruk av Plumbo. Vi offentliggjorde testresultater som viser at Plumbo er en langt mer effektiv avløpsåpner enn konkurrentene. Og et nytt Plumbo-produkt som kun skal selges gjennom faghandelen og rørleggerforretninger, ble lansert.
Etter messen har vi fulgt opp dette i nyhetsbrev, kundeaviser og pressemeldinger. Temaene er også behørig omtalt på Plumbos internettsider plumbo.no.
     
 

Boligmesse Magasinet
Compass Fairs AS arrangerer hvert år boligmessene «Gjør din bolig bedre» rundt omkring i Norge; fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. På disse messene deles Boligmesse Magasinet gratis ut til de besøkende.
Magasinet er på 132 sider og fylt med inspirasjonsstoff, praktiske råd og nyttig veiledning innenfor området bolig og interiør. Det skal bidra til å forsterke de besøkendes positive opplevelser fra messebesøket og gi dem ytterligere inspirasjon til å pusse opp boligen.
Boligmesse Magasinet utgis to ganger i året, og fra 2012 har Brand Communication stått for produksjonen. Vårt mål er å gjøre magasinet mer interessant og leseverdig ved å forbedre det redaksjonelle innholdet og presentasjonen av det. I den forbindelse engasjerte vi en ekstern spesialist til å forfatte artiklene om inspirasjon og trender i magasinet. Og på «gjør-det-selv»-sidene blir nyttige oppussingstips presentert av Otto Robsahm; kjent fra mange TV-programmer og nå sist fra «Sinnasnekker'n» på TVNorge.

     
 

Din Fremtid
Din Fremtid er et frittstående magasin som har som mål å være en inspirasjonskilde til ungdom og voksne som ønsker å ta videreutdanning. Magasinet distribueres til videregående skoler, gjennom forsvarets mange avdelinger og Ung Infos avdelingskontorer. Magasinet er spekket med redaksjonelt stoff og annonser for utdanningssteder i Norge og har etter hvert blitt et kjærkomment magasin for ungdom.
Opplaget er 15 000 og magasinet utgis årlig.


 






Brand Communication AS

Hoffsveien 65 A
0377 Oslo

Telefon  
Thomas:
Siv Anita:
95 23 64 10
47 37 60 66

post@brandcom.no
www.brandcom.no